Erzincan’da gençlerin sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmasını ve toplumsal değerleri benimsemesini hedefleyen “Sağlıklı Yaşam ve İyilik Ligi” projesi, düzenlenen kapanış ve ödül töreniyle sona erdi. Müftülük Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen programa Erzincan Valisi Hamza Aydoğdu, Mehmet Dinç, protokol üyeleri, kamu kurumlarının temsilcileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
Erzincan Valiliği ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti iş birliğinde; İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile Erzincan Yeşilay Şubesi koordinasyonunda yürütülen projeye il genelinden 105 okul, 1.043 şube ve toplam 28 bin 804 öğrenci dahil oldu.
Törende konuşan Vali Hamza Aydoğdu, projenin yalnızca öğrencileri değil aileleri ve toplumun farklı kesimlerini de olumlu yönde etkileyen bir sosyal dönüşüm hareketi olduğunu belirtti. Proje kapsamında öğrencilerin enerjisinin olumlu davranışlara yönlendirildiğini ifade eden Aydoğdu, haftalık temalarla desteklenen çalışmaların okuldan başlayarak aileye, mahalleye ve günlük yaşama yayılan kalıcı davranış değişiklikleri oluşturmayı hedeflediğini söyledi.
Erzincan’ın dayanışma ve birlik ruhuyla öne çıkan bir şehir olduğunu vurgulayan Aydoğdu, projeye katkı sunan tüm kurumlara, eğitimcilere, öğrencilere ve hayırseverlere teşekkür ederek emeği geçenlerin çalışmalarının toplum adına önemli kazanımlar sağladığını dile getirdi.
Programda ayrıca projenin başarılı şekilde yürütülmesine katkı sağlayan Vali Yardımcıları Mehmet Emre Canpolat ve Hüseyin Aydın, İl Millî Eğitim Müdürü Hacı Ömer Kartal, Gençlik ve Spor İl Müdürü Fatih Çöpür ile Erzincan Yeşilay Şube Başkanı Bilal Selçuk ve ekiplerine başarı belgeleri takdim edildi.
Tören, ilkokul, ortaokul ve lise kategorilerinde dereceye giren okulların ödüllerinin Vali Hamza Aydoğdu ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Mehmet Dinç tarafından verilmesinin ardından sona erdi. Proje, Erzincan’da sağlıklı yaşam kültürünün yaygınlaştırılması ve gençlerin sosyal sorumluluk bilinciyle yetiştirilmesi adına önemli bir çalışma olarak değerlendirildi.